Monday, June 29, 2009

KEZALIMAN YANG BERPANJANGAN.



SALAM AMAL DAN SALAM PERJUANGAN.

Kapan bilakah lagi kita mesti menyaksikan kebiadapan angkara manusia menzalimi sesama sendiri. Saling berbunuhan. Yang kuat menjadi Raja. Yang lemah terus di cengkam kezaliman. Beginikah maksud daripada sebuah hadis Nabi S.A.W yang telah diriwayatkan, umat Islam yang ramai bertebaran di muka bumi menjadi hidangan santapan kaum kuffar. Betapa lemahnya umat Islam yang digambarkan dalam hadis tersebut sehingga digambarkan sebagai buih. Alangkah betapa Umat Islam kini di suatu sudut yang tidak dapat dibayangkan lagi di manakah jati iman dan taqwa mereka tanpa Daulah Islamiah. Sejarah telah membuktikan bagaimana roda kehidupan mencatatkan penganiayaan dan pembantaian ke atas umat Islam di serata dunia silih berganti. Saksikanlah kekejaman demi kekejaman yang telah berlaku dengan mata hati yang terbuka betapa umat Islam kini tidak lagi boleh berpeluk tebuh berdiam diri menyaksikan semua yang berlaku tanpa melakukan sesuatu yang mampu membantu umat yang semakin terhakis ini.

Saksikanlah bagaimana betapa hinanya umat Islam kini dihina dengan penghinaan yang tidak terperi lagi. Sehingga menjangkau ketahap yang tidak dapat dijangka lagi. Manakan tidak!!! Umat Islam yang sedang beribadat di Rumah ALLAH sanggup dibunuh dengan begitu kejam. Inikah yang didakwa Islam Terorrist? Sedangkan Islam tidak pernah menganjurkan pembunuhan sembarangan diwaktu perang. Setiap kali kita menghayati sejarah Islam dari awal zaman Islam hinggalah ke zaman salafusoleh, komander perang Islam akan berpesan kepada perajurit; "Jangan merosakkan tumbuh-tumbuhan di dalam perjalanan, jangan membunuh kanak-kanak dan perempuan, jangan membunuh peladang dan orang yang beribadat di rumah-rumah peribadatan serta jangan rosakkan rumah-rumah peribadatan". Alangkah mulianya ajaran Islam yang mengutamakan keselamatan awam, alam sekitar dan menghormati kepercayaan agama lain dengan melarang mencabul hak individu beribadat dengan cara agama masing-masing.

Namun apa yang terjadi kini umat Islam dibantai di dalam Masjid di rumah peribadatan mereka. Inikah wajah keadilan? Semoga mereka yang terbunuh ini mendapat kurnia syahid. Ameen, Ya Rabbal 'alamin.

No comments: