Monday, April 27, 2009

DI SUDUT GERABAK KEHIDUPAN

Terperosok di belakang Perumahan Seri Teruntum, disebalik pembangunan Bandaraya Kuantan, Ibu Kota Negeri Pahang, berdiri sayu singgahsana marhaen yang bergantung hidup dengan hanya mengumpul barang lusuh yang menjadi buangan tanpa mata pencarian yang terjamin buat anak dan isteri. Ukuran kediaman ini kurang lebih 10' X 10' tanpa tingkap dan bekalan asas sebagaimana perumahan disekitarnya.
Alangkah insafnya diri bila memandangkan kemajuan yang telah dicanangkan oleh UmNo BeEnd berpuloh-puloh tahun mentadbir kerajaan Malaysia. Beginikah pembelaan nasib rakyat? Merempat disebalik kemajuan yang dicanangkan!! Kediamannya hanya diterangi lampu minyak makan pada waktu malamnya, satu dapur disudut kepala tilam dan buaian anak berada betul-betul tergantung di tengah-tengah ruangan tilam.
Penghuni kediaman ini telah memeluk Islam semenjak tahun 2002 lagi dan bertambah lagi bebanan dugaan yang ditanggungnya dengan dikurniakan seorang anak menghidapi masalah jantung berlubang. Keluarga ini mermerlukan prihatin masyarakat daripada setiap segi untuk pertingkatkan kehidupan mereka sebagai sebuah keluarga Islam. Tuan-puan budiman sekelian boleh membantu mereka dengan disalurkan terus ke dalam Akaun ketua keluarga iaitu Mohd Ridhuan Wong Bin Abdullah. Bank Nasional (GIRO) 0610029000202431.Untuk maklumat lanjut tuan-puan boleh hubungi Ustaz Soleh Senapi 0199041525.



No comments: